Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з предмету „Захист Вітчизни”

Рівень
компетентності
Бали
Критерії оцінювання якості знань, умінь і навичок учнів
1
2
3
І. Низький
 рівень
1
Учень може розрізняти об’єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів, що відтворюються учнем окремими словами чи реченнями з постійною допомогою викладача, виконує лише фрагменти практичних завдань
2
Учень фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об’єкт вивчення, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні, має елементарні навички, практичні завдання виконує лише з допомогою викладача
3
Учень відтворює менше половини навчального матеріалу, за допомогою викладача виконує елементарні завдання, розрізняє елементи техніки виконання нормативних вимог і здатний виконати незначну їх частину
ІІ. Середній
рівень
4
Учень знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його не в повному обсязі відповідно до тексту підручника або пояснення викладача, його вміння і навички дають змогу виконувати практичні дії на рівні нижчої межі середнього рівня нормативного часу
5
Учень розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але допускає помилки. За допомогою викладача може логічно відтворювати значну його частину, його уміння і навички дають змогу виконувати практичні дії на рівні середньої межі нормативного часу
6
Учень виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу, відповіді його правильні, він може відтворити значну частину теоретичного матеріалу, за допомогою викладача може його аналізувати, порівнювати та робити висновки, здатний виконувати контрольні нормативи на рівні вищої межі середнього нормативного часу
Ш. Достатній рівень
7
Учень виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального матеріалу, здатний застосовувати його на рівні стандартних вимог, частково контролювати власні навчальні дії, рівень практичних умінь  і навичок дає змогу виконувати нормативи на рівні нижчої межі достатнього нормативного часу
8
Знання учня достатньо повні,  він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Самостійно застосовує теоретичні знання для виконання практичних завдань. Виконує нормативи на рівні середньої межі достатнього нормативного часу.
9
Учень вільно володіє  вивченим матеріалом, вміє узагальнювати інформацію, застосовує її на практиці, рівень умінь і навичок при виконанні нормативів відповідає вищій межі достатнього нормативного часу
ІУ. Високий рівень
10
Учень володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Виявляє творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної пізнавальної діяльності, знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх при вирішенні поставлених завдань. Нормативи виконує на рівні нижчої межі високого рівня
11
Учень володіє узагальненими знаннями з предмета, вільно висловлює власні думки, визначає програму особистої пізнавальної діяльності без допомоги викладача знаходить джерела інформації і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності. Нормативи виконує на рівні середньої межі високого нормативного часу
12
Учень має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення, самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати знання, рівень умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на бездоганному рівні та зі значним перевищенням високого рівня нормативного часу

Індивідуальна оцінка визначається:

- 12 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється – 12 балів, а решта – не нижче 9 балів;
- 11 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється – 11-12 балів, а решта – не нижче  8 балів;
- 10 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється – 10-12 балів, а решта – не нижче  7 балів;
- 9 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється – 9-12 балів, а решта – не нижче  6 балів;
- 8 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється –8-12 балів, а решта – не нижче  5 балів;
- 7 балів – якщо  не менше 50% перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється – 7-12 балів, а решта – не нижче  4 балів;
- 6 балів – якщо  50% перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 6-12 балів та один з них - не нижче 3 балів;
- 5 балів – якщо  50% перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 5-12 балів та один з них - не нижче 2 балів;
- 4 бали – якщо  50% перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 4-12 балів та один з них - не нижче 1- 3 бали;
           - 3 бали – якщо  два і більше нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється  на 3 бали;
- 2 бали – якщо два і більше нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється  на 2 бали;
- 1 бал – якщо  два і більше нормативів (прийомів,  вправ, завдань, питань) оцінюється,   як  1 бал.

 Оцінка за перший рік навчання, підсумкова оцінка учня за повний курс предмету  „Захист Вітчизни” та навчально-польові збори.

              - 12 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної фізичної підготовки – 12 балів, а з інших розділів не нижче 9 балів;
              - 11 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної  фізичної підготовки – 11-12 балів, а з інших розділів не нижче 8 балів;
              - 10 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної фізичної підготовки – 10-12 балів, а з інших розділів не нижче 7 балів;
              - 9 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної фізичної підготовки – 9- 12 балів, а з інших розділів не нижче 6 балів;
              - 8 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної фізичної підготовки – 8 -12 балів, а з інших розділів не нижче 5 балів;
             - 7 балів, якщо оцінки, отримані з тактичної, вогневої та прикладної фізичної підготовки – 7-12 балів, а з інших розділів не нижче 4 бали;
             -6 балів, якщо  не більше, ніж з одного розділу, одержано оцінку 3 бали, а тактична, вогнева та прикладна фізична підготовка  оцінюється не менш як  6 балів
              - 5 балів, якщо не більше ніж з одного розділу, одержано оцінку 2 бали, а тактична, вогнева та прикладна фізична підготовка  оцінюється не менш як  5 балів
              - 4 бали, якщо не більше ніж з одного розділу, одержано оцінку 1 бал, а тактична, вогнева та прикладна фізична підготовка  оцінюється не менш як  4 бали
- 3 бали, якщо з двох і більше розділів одержана оцінка 3 бали, або  одна оцінка 3 бали з тактичної, вогневої чи прикладної фізичної підготовки;
- 2 бали,  якщо з двох і більше розділів одержана оцінка 2 бали, або одна оцінка 2 бали  з тактичної, вогневої чи прикладної фізичної підготовки;
- 1 бал,  якщо з двох і більше розділів одержана оцінка 1 бал, або одна оцінка 1 бал з  тактичної, вогневої чи прикладної фізичної підготовки.
Оцінка за виконання початкової вправи стрільби з автомата Калашникова не впливає на загальну оцінку вогневої підготовки.